dag 16 Plettenberg bay

29 oktober 2017 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

vandaag kunnen we langer blijven liggen maar dan moet je geen buren hebben die vroeg op zijn en niet zachtjes doen. Om 7.00 zijn we wakker maar blijven nog even liggen, we moeten om 10.30 met de bus naar het stadje Plettenberg om daar op een boot te stappen. We gaan walvissen spotten, we worden vanaf het strand met de boot de zee ingelaten. Eerst de branding door en dan met een vaart de zee op. We varen rond en gaan naar een rotsenkust waar zeehonden en zeeleeuwen zitten. Er zitten er zwemmen er heel wat rond. Dan de zee op in de hoop een walvis te zien. Na 1,5 uur zien we er eindelijk een die rond de boot boven komt om lucht te halen. We hebben een paar goede foto's kunnen nemen. Om 14.00 varen we terug naar het strand, daar varen we met een vaartje het strand op. We gaan de boot af en terug richting bus, we willen gaan lunchen maar het is zondag en alles is om 15.00 gesloten, dus maar naar de supermarkt om een lunch te regelen. Dan terug naar het hotel, daar maken we een lekker broodje klaar en daarna wandelen we nog even naar het strand. Eigenlijk in de hoop nog een walvis te zien maar de zee is vlak en leeg. We gaan weer terug, Dirk kijkt tv en ik ben met de foto's bezig. Best een klus om uit te zoeken wat er op het blog gaat.

Om 19.30 gaan we weer eten en we zitten nog gezellig een tijd bij elkaar.