dag 17, naar Oudshoorn

30 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

vanmorgen om 8.00 in de bus om naar Oudshoorn te rijden, onderweg nog een koffie/plasstop. Om 11.00 zijn we al bij ons hotel, gauw de koffers in de kamers en de bus weer in. We gaan naar een struisvogel farm waar we ook lunchen. Maffe beesten die struisvogels. Daarna een lekkere lunch. Dan met de bus naar de Cango grotten. Wat een gigantische ruimte is daar onder de grond. Mooie foto's gemaakt, we hebben de korte tour gedaan want bij de lange is het erg kruip door een sluip door. Niet ons ding dus. Daarna met de bus naar Kobus se gat. Een restaurant waar we in een andere bus gaan waarmee we de Swartbergpas op gaan, dit is te stijl voor onze touringcar. Het is er ruig en onherbergzaam maar prachtige uitzichten. Bovenaan de pas krijgen we de kans om op een mountainbike de pas af te rijden. Het weer is nu regenachtig maar 4 van de groep gaan dit doen waaronder Dirk. Helm op en daar gaan de mannen. Wij in de bus zien ze steeds kleiner worden en we halen ze ook niet in, de weg is te bochtig. Soms zie ik ze nog als mieren in de verte rijden.

Gelukkig komen ze heelhuids beneden aan. Wel nat maar dat mag de pret niet drukken.

Na dit avondtuur staat de maaltijd voor ons klaar. Salade, rijst, gestoofde groenten en lamsvlees is er klaargemaakt. Alles ziet er heerlijk uit en zo smaakt het ook. Vanaf dit punt is er door de wolken een prachtige zonsondergang te zien waar we tussen de maaltijd door foto's van maken. Als iedereen is uit gegeten is het donker en het waait behoorlijk. We gaan met de bus terug naar ons hotel. Moe maar voldaan na een lange leuke dag zijn we om 20.30 terug in ons hotel. Nog even buiten samen wat gedronken en daarna in bed tv gekeken en dit verslag bijgewerkt