dag 20, Kaap Goede Hoop

2 november 2017 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

vannacht heeft het behoorlijk geregend en het is nog behoorlijk bewolkt. Ik heb redelijk geslapen want ik had weer koorts, met pudding benen mn bed uit naar het ontbijt. Pilletjes erin en gaan met die handel want ik wil niets missen. We gaan een rondje naar Kaap de Goede Hoop. We rijden langs de kust en hebben een mistig uitzicht. Later trekt het gelukkig weer wat open, prachtige baaien trekken aan ons voorbij en er wordt zo nu en dan gestopt voor foto's of een plasstop. De lunch is op de Kaap, we gaan met een treintje naar boven want het pad is redelijk stijl. Eenmaal boven moesten we nog een behoorlijk aantal trappen op naar de vuurtoren. Wat een gigantisch mooi uitzicht, de wolkenvlarden scheren over de rotsen. Heerlijk staan genieten. Toen lopend naar beneden voor een broodje. Er wordt gemeld dat we nog een wandeling naar beneden kunnen maken maar dat trek ik niet meer. We gaan gewoon met de bus naar beneden om daar op de meest zuidwestelijke punt van Zuid Afrika te staan. We vertrekken weer naar het noorden maar nu langs de oostkust van het schiereiland. In Thomastown zijn we gestopt voor een bezoek aan de pinguins die hier leven. We zien een aantal kleintjes erbij en kunnen mooie foto's maken. We dachten eerst dat ze opgesloten zaten als in de dierentuin maar ze kunnen onder de vlonders door naar de zee maar we hebben er goed zicht op. Toen met de bus terug naar Kaapstad en het is ondertussen weer gaan regenen. Heel fijn voor de Kaap want het is hier kurkdroog en er is een waterrantsoen. Kort douchen en geen auto wassen. We komen terug in ons hotel en drinken met een groot deel van de groep nog iets. We willen met 14 leden gaan eten vanavond maar dat wordt een uitdaging. Mama Africa wilde we naartoe maar daar is geen plek meer. Een vrouw uit het hotel heeft toen geregeld dat we bij Big Daddy terecht konden, we hebben heerlijk gegeten en een leuke avond gehad. Daarna lekker slapen want de energie is weer op.