dag 24, Groene Kalahari

6 november 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

vanmorgen op tijd op om naar Riemvasmaak te gaan, het wordt weer erg heet dus gaan we vroeg.. we rijden over een ontiegelijke hobbelweg, grotendeels overhard en ribbels en kuilen. Het is maar 50 km maar we doen er 1,5 uur over want we kunnen niet hard rijden. Het laatste stuk is erg smal, bochtig en stijl. Knap werk van de chauffeur. Bij het hek zet hij de bus neer. Verder moeten we lopen en als we het pad zien snappen we waarom. Nog smaller en stijler. We lopen door de warmte, ondanks het vroege uur is het al aardig warm. In een diepe kloof komen we bij de bron die ons eindpunt is voor vandaag. Het is een ronde poel in een rots waar we met een aantal ingaan. Het water is niet warm maar wel lekker van temperatuur. En een geweldig uitzicht. We blijven hier een uurtje en kleden ons weer een beetje aan, daarna lopen we weer door de hitte terug naar de bus. Een hele klus, halverwege kwam de rancher terug die er een paar naar boven had gebracht. Wij zijn ingestapt voor het laatste stuk. We gaan weer over de hobbelweg terug naar ons hotel. Daar zijn we rond 12.00 We lunchen wat en luieren de rest van de middag bij het zwembad. Er is nog mogelijkheid om naar een brandy proeverij te gaan maar daar hebben we geen zin in. Het is goed zo, middagje rust. Vanavond eten we weer gezamenlijk.