Dag 2, naar het Krugerpark

15 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

wat een vroege start. Lekker muf de bus in na een lekker ontbijt. Via de Panorama route met mooie uitzichten en de Blijde kloof met ook prachtige gezichten gaan we richting onze overnachtingsplek aan de rand van het Kruger park. We rijden er de hele dag over Her en der wordt gestopt voor koffie, plassen, lunchen en voor foto's.

Een hele mooie plek is Bourke's Luck, waar de Blijde en Treur bij elkaar komen. Een diepe kloof is er uitgesleten en vele pothole's, een rond gat dat uitgesleten is door het kolkende water.

De laatste 2 uur heeft David, de chauffeur, lekker doorgereden, dit vooral omdat het hier vroeg donker is en de weg niet fijn is om in het donker te rijden. Om 19.20 zijn we er. De bagage wordt naar onze tent gebracht, een beetje krap maar wel heel erg knus. We kunnen direct door naar het eten, een buffet waar we kunnen gaan halen. Lekker biertje en wijntje erbij. Om 21.30 taaien we af want morgen worden we om 5.00 gewekt en om 5.30 opgehaald voor een game drive die tot 16.00 gaat duren. Vlak voor we liggen valt de stroom uit, gelukkig heb ik al de zaklantaarns bij de hand, Eenmaal in bed nog even wakker gelegen want we horen een hoop beesten om ons heen. En niet alleen muggen maar ook hyena's.