dag 8 St Lucia

21 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Om 4.00 de klop op de deur voor onze wekker. Even bijkomen en wakker worden, dan onder de douche en aankleden. Om 5.00 staan de trucks voor het hotel om een uur te rijden naar het wildpark Shushuli Imfolo. Het is erg mistig en regenachtig. Daar staan we om 6.15 klaar om naar binnen te gaan. We rijden in het park rustig naar een plek om te ontbijten maar deze staat al vol met een andere groep dus rijden onze ranchers Zippo en Eddy Murphie door naar een ander mooi plekje.

Onderweg komen we de eerste giraffen al tegen. Tijdens het ontbijt wordt er geroepen dat er olifantne aankomen maar dit blijken neushoorns, Rhinos te zijn. We gaan er achteraan en ja hoor. Het is een papa, mama en jong dat rustig rondgraast. We zijn allemaal blij!!! we hebben de Big jFive compleet. Vervolgens rijden we door het park om meer dieren te spotten. We komen een aantal olifanten tegen en nog meer Rhinos. Het blijft vandaag koud en smorgens regenachtig. Na de lunch wordt het droog en langzaamaan iets lichter in de lucht. We zijn heeeel in de verte nog een stel leeuwen liggen en door de verrekijker zijn ze te zien. Veel dieren verschuilen zich meer met dit sombere weer.

We worden terug gereden naar St Lucia waar we om 16.00 met de boot de lagune op gaan om nijlpaarden en krokodillen te zien. Nijlpaarden zien we vol op maar voor de krokodillen is het te koud, die blijven onder water. Er is er een gezien want die kwam ineen naast/onder de boot naar boven omdat hij overvaren werd. Op goed geluk een foto gemaakt en hij staat erop. Verder nog visarenden en ander gevogelte gezien waar ik nu de naam niet van weet. In ieder geval eeen stel ooievaars.

Om 18.00 kwamen we terug bij de aanlegsteiger en daar stond Sidney en David ons met de bus op te wachtern om terug te gaan naar het hotel. We dachten dat we moesten lopen dus dit was wel lekkker. Nog wat mededelingen voor morgen gehad. Bij het hotel zijn we eerst de Spar ingegaan voor de boodschappen voor het ontbijt. De boel opgeruimd ons opgefrist en op zoek naar een restaurant want we hebben trek. Heerlijk zalm gegeten en een ijsje na.

In het hotel op de binnenplaats nog wat zitten kletsen en bekeken hoe we het in Kaapstad gaan doen. We moeten de kaartjes naar Robbeneiland zelf regelen en dat kan morgen in een supermarkt waar we stoppen. We willen allemaal naar de 1e boot om 9.00 dus misschien valt er iets te regelen.

Daarna lekker gaan slapen na deze lange dag.