dag 5, naar Swaziland

18 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

op tijd eruit en de bus in. Vandaag gaan we naar Swaziland. Via een slechte weg rijden we door vele arme dorpjes naar White River. Daar is een stop voor koffie en voor ons het ontbijt. In de supermarkt lekkere broodjes gehaald en een goede bak koffie bij een koffiekar. Dan rijden we door naar de grens. We krijgen een uitreis stempel van Zuid Afrika en een inreis stempel voor Swaziland.

We rijden door en stoppen dan bij een glasblazerij. Ze gebruiken oud glas om nieuwe dingen van te maken. We kopen een mooie olifant en een grappig wrattenzwijn van glas. Het kost hier echt weinig. Dan door naar Mlilwane Wildlife Sanctuary waar we verblijven in Bi hives., grote hutten gemaakt van twijgen en gras en geen idee wat verder. Het klinkt ws sober maar het ziet er prachtig uit en ze zijn goed ingericht met aangebouwde badkamer. Ons dorpje heet Njala en onze hutten staan in een cirkel. Er verblijven geen andere mensen in de cirkel alleen onze groep. Op het midden terrein staan pick nick tafels waar we gezellig bij elkaar kunnen zitten. Hier blijven we 2 nachten om even lekker bij te komen van alle lange dagen en indrukken. Daar zijn we wel even aan toe.

We eten met zn allen in het restaurant. Daarna gaan we bij het kampvuur zitten. Er liggen 3 zwijnen bij het vuur en die blijven rustig liggen. Een groep Swazi komen zingen en dansen. Een leuke voorstelling.