Dag 13, naar Etosha

16 september 2022 - Etosha Safari Camp, Namibië

Om 9.00 weer vertrekken, we rijden eerst naar Outjo via een rechte weg door de redelijk vlakke omgeving met wat bomen en heel veel termietennesten. Deze zien we in verschillende kleuren, dit komt door het verschil in grondkleur. Langs de weg zien we een groepje bavianen en even later een groep overstekende zwijnen. Verder is het wat saai, maar we rijden maar 1,5 uur en dan zijn we in Outjo, daar blijven we tot 13.00 zodat iedereen tijd heeft voor koffie en wat winkelen, er zijn wat souvenirs winkels en een grote supermarkt. We zijn op zoek  naar wat leuk t-shirts voor Dirk maar kunnen geen mooie vinden, wel een sjaal, een bord voor op het hek en wat dieren van hout.

Om 13.00 rijden we door naar Etosha, dit is een uur rijden over weer diezelfde saaie weg. We rijden midden in het nergens een hek door en komen bij ons hotel, allemaal hutten in de bush. Een afdak met een picknick tafel en een heerlijk binnen met lekker bed en prima badkamer, ook de luxe van een koelkast op de kamer.

We hebben deze middag rust om te doen waar we zin in hebben, Dirk ligt heerlijk te lezen en Els is bezig met verslag en foto’s. aan het eind van de middag lekker douchen om daarna te gaan eten. Het is een heerlijk buffet met echt van alles, salades, gegrild vlees, bobotie met rijst en een heerlijk toetjes buffet. We nemen niet te veel, morgen mogen we hier nog een keer kiezen. Je kan hier echt tonnetje rond weg gaan. We zitten nog een tijdje te praten met Dirk, de chauffeur en Adryan een van onze mede reizigers die ook veel met fotografie bezig is. Dat is Dirk chauffeur ook. Dan naar bed want morgen onze eerste game drive van deze vakantie, om 6.45 vertrekken. Dat is nog beschaafd omdat de zon niet zo vroeg op is hier.