Dag 15, naar Plettenbergbay

28 oktober 2017 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vandaag om 8.00 in de bus voor een korte tocht naar Plettenberg Bay. Maar eerst stoppen we bij Tsitsikamma National Park. Daar koffie gedronken met een stuk taart als ontijt en toen de bus in naar een Protea tuinderij. Wat een aparte bloem is dat en je moet er geduld voor hebben, pas na een jaar zit er de 1e bloem in. Er wordt 90 % uitgevoerd vooral naar Europa. De tuinderij besloeg 20 hectare.

Na dit bezoek gaan we terug de bus in het nu daadwerkelijk het Tsitsikamma NP in, we rijden langs de kust weg naar een restaurant. We zijn daar om 13.00 en we krijgen tot 16.00 de tijd om te lunchen en naar de hangbrug te gaan. Het is zonnig en winderig dus goed weer voor een wandeling. De taart van vanmorgen is nog niet verteerd dus lunchen slaan we over, we gaan lekker aan de wandel. Via een pad lopen we over de berg naar de hangbrug. Hij is niet heel lang of hoog maar wel een prachtig gezicht. Woeste golven slaan op de rotsenkust en we zitten er lekker in de zon. Na een uurtje gaan we terug richting restaurant en bus. Nog even de shop in en een mooi t shirt gekocht. Toen naast het restaurant in de zon gezeten, we zien walvissen in de verte en ik heb er op de foto kunnen zetten. Best moeilijk want ze zitten ver op zee. We horen dat onze bus kapot is en er een andere bus onderweg is. Deze bus wordt om 17.30 verwacht en onze chauffeur David blijft bij zijn bus en gaat ons dus verlaten. We nemen afscheid van hem. Alle bagage wordt overgebracht en om 18.00 rijden we. Gelukkig hoeven we maar een uurtje te rijden.

In ons hotel worden we ontvangen met een optreden van de plaatselijke stam. Jongelui dansen en zingen voor ons. Daarna krijgen we onze sleutels. Gauw de koffer naar de kamer, even kam door de verwaaide haren en naar het eten. Lekker buffet met goed eten. Na het eten naar de kamer, we zijn aardig moe na alle wind van vandaag. Eindelijk weer even tijd voor dit verslag en de foto's. Morgen hopelijk tijd om het reisblog te vullen.

1. Adri.:
    31 oktober 2017
    Wel een doodvermoeiende maar prachtige reis zo lijkt me. Niets voor Guus dus!!
  2. Dirk en Els Otting van Velsen:
    4 november 2017
    we liggen iedere avond rond 22.00 in bed en slapen voor 23.00 dus we komen aan onze uren slaap behalve de eerste nachten met de game drives. toen kwamen we echt slaapuren te kort.