dag 6, naar Fish River Canyon

9 september 2022 - Fish River Canyon, Namibië

Vanmorgen een beetje rustig aan opstaan, wel de wekker op tijd maar we vertrekken pas om 9.00.

Eerst ontbijten en daarna verhaal en foto’s op de reislogger. Jammer joh!! Accu leeg van de laptop. Opladen via scheerstopcontact werkt dus niet. We hebben zo wie zo een probleem want we hebben niet de goede koppeling stopcontact bij ons. Wel voor smalle stekkers maar niet voor de grote ronde stekker van mijn laptop. Balen maar we vinden van de week wel een oplossing.

Om 9.00 vertrekken we eerst naar de Plus voor boodschappen voor de lunch en daarna door naar Fish River Canyon. De 2 of 3 na grootste kloof ter wereld. Ze liggen er nog om te zemelen. De route ernaartoe is kaal, wat struikgewas en rotsen en bergen. Maar wel heel afwisselend dus we blijven kijken. Onderweg zien we een koppel struisvogels en een springbok. We rijden te snel voor een foto maar wel leuk ze ook zo tegen te komen. Bij de kloof  rijden we naar de uiterste punt en vandaar uit lopen we ruim langs de rand naar het hoofd uitzicht punt. Een prachtig gezicht met een kronkelende rivier die deze kloof heeft uitgesleten. Het is nu maar een klein stroompje. Na een wandeling van ongeveer 45 minuten zijn we bij het eindpunt, daar staat de bus en gaan we lunchen, lekker in de schaduw. Het is warm met een lekker windje.

Om 14.00 rijden we door naar Ai Ais, waar we overnachten. Dit is aan het andere eind van de kloof, zo’n 65 km rijden. Tegen 15.00 zijn we daar en kunnen we naar onze kamer. We gaan eerst een rondje lopen om naar de kloof te gaan, we zitten nu in de kloof en niet zoals vanmorgen boven aan de rand. Het is hier bloedheet met nauwelijks wind. Ik loop op mijn slippers en verbrand mijn tenen aan  het zand dat in mijn slippers komt. Wat foto’s gemaakt en vervolgens ons zwemkleding aan en naar het zwembad. Het water komt uit een bron hier in de kloof, het is erg warm water, bijna vies warm. Als je echter uit het water komt is de bovenlucht lekker koel. Dus koel je toch lekker af. Nog even met wat anderen zitten kletsen en toen terug naar de kamer, douchen maar dit water is heet, er is geen koud water, ja in onze drinkflessen maar niet uit de kraan. Zelfs de wc wordt met warm water gespoeld. Er is hier geen koud water.

Wat makkelijks aan en even op het gemak luieren, verhaal schrijven, foto’s uitzoeken want bij het restaurant is er wifi, dus straks hoop ik toch echt weer een wat in te sturen. Met foto’s