Fairbanks en verder ...

13 juni 2019 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

om 8.30 loopt de wekker af maar we doen rustig aan. We vertrekken van de camping en gaan eerst naar het treinstation. We hebben geluk watn er komt net een trein aan, hij rijdt eerst aan de overkant van het water, maakt dan een grote cirkel om vervolgens aan onze kant de andere kant op te rijden. Hij rijdt vlak langs onze camper met veel getoeter en gezwaai. Het museum stelt niet zoveel voor. Een zooitje spullen verzameld uit de oude tijd. We is het gebouw er mooi, er zit een prachtig plafond in de ruimte waar de kaartjes worden verkocht. Dan gaan we weer verder.

We willen door Fairbanks heen en misschien dat we er nog stoppen. We zijn niet zo van de grote steden en als het op Anchorage lijkt dan hoeft het voor ons niet zo. Dit blijkt zo te zijn, we worden omgeleid omdat de weg is opgebroken en we komen langs het Pioneer Park, daar had ik over gelezen en daar zijn we gestopt. Het is een park met allemaal oude hutten en huizen die hier herbouwt zijn. In de meeste gebouwen zitten winkeltjes.

Verder nog een vliegtuig museum waar we een rondje hebben gelopen. Een leuk park waar ook de plaatselijke bevolking vertier zoekt. We willen nog een stuk langs de rivier lopen maar het begint te regenen. We schuilen onder een tunnel tot het drooger is, het blijft regenen dus we besluiten door te rijden naar North Pole, dat schijnt in Kerstsfeer te zijn het hele jaar. En ja hoor de lantaarn palen zijn als zuurstokken maar verder is het een uitgestorven boel en een beetje opgeblazen kerst.

We besluiten niet te stoppen maar nog een stukje te rijden en dan een camping te pakken. Het is weer prachtig weer, zo hier en daar een wolk maar verder is het lekker weer.

En dán jaaaaa!!!!!!! een eland langs de weg, ze staat rustig te eten dus ik heb alle tijd om foto's te maken. Dan schiet ze het bos weer in en we rijden door. Even later hebben we een camping en die ligt aan het water. We hopen dat er nog iets langs komt maar dat geluk hebben we niet, de enige dieren zijn vliegen en muggen dus naar binnen.