dag 27, Pilanesberg NP

9 november 2017 - Pilanesberg National Park, Zuid-Afrika

vandaag gaan we om 10.30 de bus in om naar Mayane te rijden, een rit van 2 uur, daar lunchen we en om 14.30 gaan we de truck in voor een 4 uur durende game drive in het Pilanesberg National Park. Dit park is een uitgedoofde vulkaan waar een hoop wild zit. We beginnen de rit bewolkt en soms regent het een beetje. Maar we blijven droog. We zien vooral neushoorns en giraffen. Op een gegeven moment zien we een olifant bij de weg staan, het is een mannetje en is alleen. De rancher rijdt de truck achteruit om ons een goed beeld te geven voor de foto's. Dit vindt de olifant niet leuk en op een gegeven moment begint hij te wapperen met zijn oren en trompettert even. We schrikken ons rot, sommige maken foto's van knieen en zitten bijna onder de bank. Gelukkig gaat het goed en we vervolgen onze weg. De volgende olifant rijden we bijna aan, hij staat verstopt achter een bosje vlak langs de weg. We schrikken ons weer wezenloos, deze olifant steekt de weg over en loopt door. We gaan terug naar de bus en rijden weer 2 uur naar ons hotel. We hebben een prachtige dag gehad.