31 mei

31 mei 2016 - Calgary, Canada

Vanmorgen op tijd op voor de bus naar downtown Calgary. De pendel van de camping brengt ons naar de bushalte, met de bus rijden we naar het metrostation en daarmee komen we in het centrum uit. Wel een heel gedoe maar het is dan ook een hele grote stad.

Eerst bezoeken we Calgary Tower, 190 m hoog en wat een uitzicht, zeker met het mooie weer. Er zit een glazen vloer op een aantal plekken en maken mensen de meest maffe foto’s.

Hierna lopen we via de winkelstraat naar Eau Claire market, allemaal buitenlandse eettentjes en winkeltjes daar. Hierna lopen we naar Chinatown, hier staat het Chinees Cultural Centrum, dit is naar de Tempel van de Hemel uit Peking nagebouwd. Een 20 m hoge koepel op zuilen versierd met gouden draken. Erg mooi, daarna lopen we Chinatown door,  de straatnamen staan er in het engels en in het chinees vermeld.

We hebben nog een tijdje in een parkje gezeten tussen de skyscrapers, toch wel een raar gezicht. We hebben zitten kijken hoe een paar bouwvakker aan touwtjes aan het werk waren op wel 130 meter hoog. Brrrr om hoogtevrees van te krijgen. We zien regelmatig stukjes groen en bloembakken in het straatbeeld, verder heeft het veel weg van Vancouver, hier en daar “oude” gebouwen tussen spiegelende hele hoge gebouwen.

We gaan nu met de metro, bus en een wandeling terug naar de camping, we zijn moe, warm en willen lekker rustig zitten. Ja we worden oud. We hebben de afgelopen 3 weken zoveel gedaan en gezien dat we aan vakantie toe zijn. Gelukkig zien we jullie komende week bijna allemaal in het kasteel.

Morgen leveren we ons rijdend huis in en vliegen we naar huis. Hopelijk tot gauw allemaal.

1. Wenda ter Horst:
    1 juni 2016
    Zie Julie morgen even. Niet op t kasteel. Ben aan t pakken!!!