dag 23, naar Groene Kalahari

5 november 2017 - Kakamas, Zuid-Afrika

om 8.00 in de bus voor een rit door de woestijn naar Groene Kalahari. Maar eerst gaan we ontbijten maar daar is een probleem, ze hebben niet op ons gerekend, de meeste groepen vertrekken 's morgens om 6.00 en ontbijten niet in het hotel. Met een sneltreinvaart worden er eieren gemaakt en krijgen we ons ontbijt, daarna vertrekken we de woestijn in. Eerst rijden we nog met het Cedergebergte in zicht maar dat verdwijnt en we rijden over een vlakte met wat gras en struiken, wel allemaal erg droog. Na 1,5 uur een plas stop in Brandvlei en door naar Kernhardt voor de koffiestop. Als we weer rijden slaan we af voor een 600 jarige Kameeldoornboom die aan de rand van het dorp staat. Weer een foto stop. Dan gaan we weer door naar het Augrabies N.P

We rijden Kakamas voorbij, dit is de plaats waar we gaan overnachten. In Augrabies NP gaan we eerst wat eten, het is ondertussen 14.30 dus een beetje trek hebben we wel. We hebben tot 16.30 de tijd dus tijd genoeg. Na de lunch gaan we naar de waterval. We lopen over voetpaden over de rotsen. Wat is het heet, 42 graden met een klein windje. We lopen een rondje en gaan daarna gauw de schaduw weer in, het is echt witverziekend heet. En langs de weg waren de jongelui gewoon aan het voetballen. Lijken wel gekken.

Als iedereen er weer is gaan we naar ons hotel. Onze kamer is niet groot maar heeft wel een koelkast. Lekker kan het drinken koud.

We nemen een douche en luieren wat, voor andere activiteiten is het veels te heet.