Dag 9 naar Port Edward

22 oktober 2017 - Port Edward, Zuid-Afrika

Om 8.00 is iedereen klaar voor vertrek en gaan we keurig op tijd weg. We rijden naar het zuiden, een heel end langs de kust. Bij de koffiestop kunnen we de kaartjes regelen en Sidney heeft geregeld dat we door David met de bus naar de boot gebracht worden, dat is fijn maar dit gaat over 1 november dus dat duurt nog even. Nog een heelijk bakkie koffie gedronken en de bus weer in. We rijden nu langs de kust en het ziet er lieflijk uit maar geen zwemmers. We luchen bij een soort McDonalds maar wel een stuk beter en veel visgerechten. In de kleine baai wordt wat aan watersport gedaan maar het is niet druk. Dan langs de kust verder naar Port Edward, daar een ruime kamer met uitzicht over zee. Het hotel is wat gedateerd en heeft een goede opknapbeurt nodig. Maar het bed was prima en dat is belangrijk. Eind van de middag zijn we met een groepje naar het strand gewandeld. Dit bleek een rots kust te zijn en verder was er niks. Nog aan een paar jongedames gevraagd of er in het dorp verder iets was. Niet veel was het antwoord. Ook vertelde ze dat zij 's avonds niet over straat gaan want het is niet veilig. Het is vroeg donker hier en geen straatverlichting dus we gaan terug naar het hotel en eten daar.