Dag 4, naar Pretoriuskop via Krugerpark

17 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

om 5.00 weer wakker van de trommel. Douchen, aankleden en alles weer in de koffer. We gebruiken een koffer dagelijks en in de andere koffer zit de voorraad kleding. Dit werkt het makkelijkst als je rondreist. Om 5.30 koffie en dan de truck in. Het is mistig en vochtig dus lekker het vest aan en mn regenjas er overheen. In de mist zien we op de horizon 2 olifanten staan. Mooi plaatje om te zien. We rijden verder en komen een leeuw met leeuwin tegen lang de weg. Ze liggen er mooi bij. Verder komen we vandaag nog heel veel olifanten, buffels, zebra's en giraffen tegen. Op een gegeven moment zien we wilde honden gaan, de rancher scheurt er achter aan om ons zoveel mogelijk mee te geven met dit prachtige moment. Wilde honden zie je maar zelden. We hebben weer mooie plaatjes kunnen maken. Na de lunch gaaan we verder, we zijn op weg naar Pretoriuskop. Onze volgende overnachtingsplek.

Op een moment zien we twee olifanten in het veld staan, onze rancher gaat die kant op maar een eindje verder staan auto's stil, meestal een teken dat er wat te zien valt. En jaaaa!!!!! er liggen 3 jachtluipaarden onder een boom. We krijgen ruim de kans ze op de foto te zetten. Op een gegeven moment gaan ze aan de wandel, ze steken de weg over en ook daar zijn ze goed te zien. Wat een prachtige dieren die maar zelden gezien worden.

Dan gaan we weer door, om 15.30 zijn we in Pretoriuskop, daar slapen we in rondavels. Lemen ronde hutten die in een cirkel staan. We eten vanavond in de Boma, een afgescheiden stuk dat alleen voor ons is. We delen alle mooie momenten van vandaag.

Sidney onze reisleider verteld dat wij uitzonderlijk veel dieren gezien hebben. Jachtluipaarden worden bijna nooit gezien en Wilden honden ook niet.

Vanavond rustig aan naar bed. Morgen pas om 8.30 de bus in. Is na afgelopen dagen bijna uitslapen.

1. Adri.:
    31 oktober 2017
    Tjeetje jongens wat zien jullie veel!!! Geweldig!