dag 1, Pijnacker - Lima, Peru

7 mei 2024 - Lima, Peru

Rondreis Bolivia, Chili en Paaseiland.

7 mei, dag van vertrek, om 5 uur liep de wekker af en om 6 uur in de auto op weg naar Schiphol. Best al druk op de weg met stukken van 50 km is bijna stil staan. Toch redelijk op tijd bij Schiphol. Auto op de parking rij 413 en met de pendelbus door. Koffers ingeleverd en als een speer de douane door. Winkelen doen we eigenlijk nooit op Schiphol dus gelijk door naar de gate. Daar een bak koffie geregeld en een stoel bij het raam, kijken wat er buiten allemaal gebeurd.

Ondertussen zien we her en der al mensen waarvan we denken dat ze in de groep zitten. Rond 8.30 zat Karin, onze reisbegeleidster, met haar bord Djoser bij de gate. Even kennisgemaakt. Met een kwartier vertraging de lucht in. Om ons heen zitten al wat groepsgenoten. Wel al wat gekletst maar veel ons eigen ding gedaan, filmpje kijken, muziek geluisterd en nog even zitten haken. En tussendoor nog ergens wat geslapen.

We vliegen met KLM dus de catering is goed. Rond 23.30 Nederlandse tijd en 16.30 Peruaanse tijd landen we in Lima. Vanaf nu hanteer ik alleen de plaatselijke tijd.

Bij de bagage band verzamelen we als groep en als iedereen de koffers heeft lopen we als groep naar de bus, die ons naar het hotel brengt in Lima. In de bus verteld Karin ons het nodige over de reis en waar we op moeten letten en rekening mee moeten houden.

Het verkeer is echt een chaos, van 3 banen maken ze er gewoon 5, en ik wil ertussen dus gooi mijn stuur om. Toch zien we weinig beschadigde auto’s dus meestal gaat het goed.

In het hotel krijgen we een pinto sour, een plaatselijk drankje, ik vind het lekker, Dirk vind het erg zuur. Dan papier werk en een sleutel, wij slapen op 7 hoog. Jammer genoeg geen uitzicht, alleen maar grijze flats om ons heen.

Om 19.00 verzamelen we om te gaan eten, bijna iedereen is er. Er staan mooie gekleurde borden op tafel. We bestellen en maken nader kennis met elkaar. De groep komt uit heel Nederland. Naar ik nu kan inschatten is iedereen meer op grote reizen geweest dus zijn we in goed gezelschap.

Na het eten lopen we terug naar het hotel en duiken snel ons bed in, het is een lange dag geweest, in Nederland is het nu 4.00 ‘s nachts en hier is het 21.00.

Lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag.

1. Hilde:
    8 mei 2024
    Fijn om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen!
    Geniet van jullie avontuur!
  2. Angelique:
    8 mei 2024
    Yes….gestart❣️
    Goede vlucht, lekker drankje en leuke club mensen.
    Super benieuwd naar de verdere avonturen.

Jouw reactie