dag 2, Lima, Peru

8 mei 2024 - Lima, Peru

8 mei, om 6 uur al wakker en niet meer in slaap komen, appjes van thuis gelezen en van de reisgenoten. En het verslag van gisteren gemaakt en ge-upp-load met wat foto’s.

Nog een poging gedaan om te slapen maar dat zat er niet in, 0m 8 uur lekker gaan douchen en aankleden. Douche is goed, lekker warm.

Daarna door naar het ontbijt, dat is sober maar oke. Lekker broodjes met roerei gegeten, kop koffie erbij, prima.

Daarna een wandeling gemaakt bij de boulevard, parkjes, mooie stuiken en pleintjes om te sporten enz.  Het is mistig maar de temperatuur is oke, we lopen redelijk te zweten. Via het supermarktje terug naar het hotel. Daar de koffers beneden gezet en wat gaan drinken en eten bij een tentje op de hoek. Wat medereizigers zitten er al, gezellig erbij gaan zitten.

Om 13.00 is het verzamelen bij het hotel voor de rondwandeling door Lima met een gids. Eerst een taxi naar het centrum van de stad, per 4 in de taxi gaat best. We worden bij hotel Bolivar gedropt, als iedereen er is gaan we de wandeling door de stad maken. Je kan duidelijk zien dat het van origine een Spaanse stad is. De architectuur is overduidelijk spaans. Mooie gevels en een uitleg over de tijd en geschiedenis van de stad. Door een markthal waar ze alles van de dieren te koop hebben, dus darmen, ingewanden, longen alles hangt er te koop. Kippen, geiten en ook cavia’s liggen er uitgebeend te koop. Ook een grote visafdeling.  Daarna door richting het klooster met kerk waar ook de catacomben van te bezoeken zijn. Hier liggen alle beenderen gesorteerd opgeslagen.  Er mochten in het klooster geen foto’s gemaakt worden. Dat was wel jammer.

We zijn geeindigd op het plein met  het werkpaleis van de koning. Waar ook weer een grote kerk was. Mooi plein met mooie bebouwing. Ondertussen moede voeten en de rondleiding was klaar, terug gewandeld naar de taxi plaats en daar weer met 4 in een taxi terug naar het hotel. Daar gelijk gaan eten met Zwanja en Marco bij de Italiaan. Geen pizza’s maar wel lekker gegeten.

Om 20.30 is het vertrekken naar het vliegveld voor de vlucht naar Santa Cruz, Bolivia.  Het word weer laat vannacht.

1. Adri:
    13 mei 2024
    Klinkt allemaal al geweldig!

Jouw reactie