19-6 Anchorage

19 juni 2019 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

vanmorgen bewolking met een zonnetje en een lekkere temperatuur. We lopen naar downtown Anchorage om daar de shuttlebus naar de Alaska Zoo te nemen, we willen toch nog wel wat dieren zien en er is hier niet heel veel verder te bekijken. Een heritage museum, over de geschiedenis van Alaska maar we hebben al aardig wat geschiedenis gezien dus daar hebben we geen behoefte aan.

Om 10.30 zijn we in de dierentuin, een aantal hokken zijn leeg of de dieren zijn niet te vinden. De ijsberen zijn de 1e keer dat we er lopen erg lui, later gaan we er nog een keer langs en dan lopen ze rond dus ze toch uitgebreid kunnen zien. Ook de bruine beer is aanwezig en lopen rond. Verder veel plaatselijk wild gezien maar het valt wat tegen. Nu is dit geen dure dierentuin dus zal er weinig inkomen zijn, het is er ook niet erg druk. De hokken zijn naar mijn idee best klein. Om 14.15 pakken we de shuttlebus weer terug, we zijn gelukkig op tijd want de laatste 2 mensen die mee willen moeten een uur wachten want we zitten vol.

Eenmaal terug downtown zijn we een giftshop ingegaan, nog even wat leuke dingen gekocht voor thuis, de kinderen en kleinkinderen.

Dan lopen we terug naar de camping en drinken eerst wat. Dan wordt alles gesorteerd en de koffers weer ingepakt.

We proberen morgen de koffers op het vliegveld te laten en alleen onze rugzakken mee te nemen naar het hotel. Setje schone kleding mee en onze toiletspullen en klaar.

Daarna alle tijd om dit verhaal af te maken. Of de foto's vanavond nog lukken is de vraag want we moeten nog eten en de boel schoonmaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caroline:
    21 juni 2019
    Wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt. Leuk om te lezen en te smullen van de foto's. Kan mij voorstellen dat het in het echt inderdaad nog indrukwekkender is.