Le Mans

23 mei 2022 - Beaumont-sur-Sarthe, Frankrijk

23 mei, Overal op de camping lopen mensen hun auto en caravan of camper te bekijken. Er zijn de nodige putjes geslagen in onze camper, voor zover we kunnen zien alleen op het dak, gelukkig is er verder geen schade. We rijden om 9.45 de camping af en moeten door de stad om verder te gaan. We rijden een rondje want de borden zijn niet duidelijk, na een half uur rijden we eindelijk de stad uit en begint het behoorlijk te regenen. Het regent verder de hele rit tot een uur of 3.

Dan zijn we bij Le Mans waar we het 24 uur Le Mans museum opzoeken. Eerst loop je door een ere galerij waar vele kopstukken van de 24 uur met foto en informatie staan. Dan kom je in een zaal met een berg autootjes. Van alle jaren dat er gereden is, vanaf 1923, hebben ze alle autootjes met startnummer als kleine auto staan in kasten. De winnaars staan op het ere podium met het jaartal erbij en de andere staan erbij. Ook hebben ze echt motoren staan die de 24 uur gereden hebben.

En heel veel oude auto's die er gereden hebben in de 24 uur van Le Mans.

Van Peugot staan er natuurlijk behoorlijk wat, dit is hun thuis circuit. De nieuwste winnaars staan er maar ook de auto die nog niet gereden heeft, alleen proef gereden maar nog geen race. Wat een monster is dat. Als we weer buiten komen schijnt de zon weer een beetje, we gaan weer een stukje rijden, we hebben een camping 25 km boven Le Mans, in Beaumont sur Sarthe. Een prachtig plaatsje waar we na het eten nog even een rondje lopen. Aan het eind van de wandeling begint het weer te regenen.