Thonac

21 mei 2022 - Thonac, Frankrijk

20 mei, we rijden via een prachtige route door de Dordogne en langs de Dordogne. Prachtige oude stadjes en kastelen zien we. Ook zien we de grot woningen vanuit de tijd van de eerste mensen hier. Het is heet en benauwd dus we stoppen weinig want door een dorp lopen daar is het echt te heet voor. In Thonac rijden we naar de camping waar we heel vroeger ( we schatten 25 jaar geleden) een paar keer hebben gestaan, bij de engelsman Alan. De camping is er nog en ziet er bijna hetzelfde uit. Wel is er duidelijk geinvesteerd, het zwembad heeft een kinderbadje erbij en de toiletten zijn verplaatst en vernieuwd. Ook is de camping veel groener dan toen, alle bomen en struiken zijn volwassen geworden. Maar de rust is er nog steeds. Alan woont hier niet meer, de camping is over genomen door een jong stel. Erg aardig.

21 mei, vandaag 33 graden en benauwd, we doen helemaal niets vandaag. Een boek lezen, een rondje over de camping en Els gaat even zwemmen. Vanavond eten we pizza in het restaurant.