Chateauroux

22 mei 2022 - Châteauroux, Frankrijk

22 mei, vandaag begint onze tocht naar het noorden, we moeten langzaamaan richting huis. Maar we hebben de tijd dus rustig aan richting Chateauroux. Onze eerste stop is bij kasteel Hautford, voordat we daar zijn rijdt er een stoet oude auto's ons voorbij. Zij blijken bij het kasteel te stoppen voor een rondleiding. Wij bekijken het kasteel op ons zelf. Het is erg mooi en groot. Het is nog steeds heet, Dirk wil zelfs niet mee een rondje door de tuinen. We gaan weer op pad want in de camper is het redelijk uit te houden. We hebben een camping in Chateauroux zelf. Waar we warm en dorstig neerstrijken. 's avonds koelt het iets af en we zitten binnen ivm de beestjes. Om 23.00 begint het in de verte te onweren. Het komt steeds dichterbij en algauw barst de regen en hagel los.

Wat een herrie geeft dat, de hagelstenen zijn wel 2 á 3 cm groot en knallen op ons dak. De verlichting op de camping is uit en het is stik donker. Om 24.00 is het eindelijk voorbij. We gaan slapen, morgen zullen we zien wat de schade is.