dag 19, naar Nata, Elephant Sands

22 september 2022 - Delfgauw, Nederland

Vandaag een rit van 300 km naar Nata, maar eerst inkopen doen want onderweg is er weer niets, de weg is weer slecht maar gelukkig hoeven we niet zo lang. Bij de ingang van Elephant Sands maken we eerst wat foto’s want er staat een mooi bord. Er rijd een personen wagen langs ons heen naar binnen, zij zitten na 100 m vast in het mulle zand. Een aantal van ons gaan even helpen duwen. Dit wordt zeer gewaardeerd en levert ons ’s avonds wijn en bier op. Dan door naar het resort, het hele resort is vergeven van de olifanten. Het hoofdgebouw is van steen en zo gemaakt dat de olifanten niet binnen kunnen komen. We drinken wat en  krijgen de regels te horen hoe veilig over het terrein te gaan. De olifanten uit de weg gaan, daarom zijn de tenten en hutten niet op slot zodat je altijd ergens naar binnen kan. Klinkt spannend en dat is het ook! Dan worden we begeleidt naar onze tenten. De koffers worden zo gebracht met de auto. Beetje uitpakken en we zitten nog even op onze veranda te kijken naar het olifanten geweld. Er lopen continu olifanten langs de hutten en tenten, de een vertrekt en dan komt er weer een groepje aan. Dan gaan we naar het terras en restaurant waar we verder genieten van alles wat er gebeurt binnen de groep olifanten. Er wordt gespeeld, uitgedaagd, ruzie gemaakt, gedronken en gebadderd. Er is een speciale afrastering gemaakt zodat de olifanten niet het terras op kunnen.

Tijdens het eten hoor je continu het geluid van de olifanten, als we in het donker naar onze tent willen worden we in groepen met de auto gebracht want in het donker is het niet veilig lopen. Eenmaal in bed horen nog steeds alle geluiden van de olifanten rond de tent.