dag 22, Victoria Falls, (VF)

25 september 2022 - Delfgauw, Nederland

Na het ontbijt lopen we op het gemak naar de VF, het is nog niet zo heet. Een kaartje kopen om het park in te gaan, bij de ingang staan er informatieborden met een stuk geschiedenis, bv over Livingstone die de watervallen voor de Europeanen ontdekt heeft. Na wat leeswerk aan de wandel, eerst naar het beeld van Livingstone dat hier staat. Dan door het park naar de watervallen die wel 1,7 km breed zijn. Het is een watergeweld terwijl de waterstand niet hoog is. We worden op sommige plekken lekker nat gesproeid door de nevel die opstijgt, dit met een lekker windje en de hitte. Een deel van het park is dan ook regenwoud door de constante waternevel. Nadat we het hele park doorgelopen zijn gaan we richting de kloof die na de waterval ligt, daar is een restaurant waar we gaan lunchen. Het is ondertussen behoorlijk warm en naar de kloof is het windstil. Gelukkig is er plek genoeg en zitten we aan de rand van het terras. Tijdens de lunch zien we wat rafters gaan die tussen de steile wanden door varen. Na de lunch wil ik aan de andere kant van het terras foto’s maken en zie ik in het water waar de rafters net doorheen zijn een knijter van een krokodil zwemmen. BBBBBrrrrrrrrrr!!!!!!! Je zal maar uit je bootje vallen.

Dan lopen we terug naar het dorp VF waar Dirk de trein wil bekijken, er staat een oude stoomtrein bij het station. Een mannetje in pak probeert de trein aan Dirk te verkopen maar die tuint daar niet in. Leuk geprobeerd!!

Ondertussen ben ik eerder afgeslagen om een hotel/casino te bekijken. Eerst netjes gevraagd natuurlijk maar ze doen niet moeilijk. Er staan gigantische beelden binnen en het gebouw is ook erg mooi. Veel hout en koloniaal ingericht. Het is wel nieuw maar dat mag de pret niet drukken.

Dan terug naar ons eigen hotel, daar een rondje door de tuin gemaakt en dan het zwembad in. De rest van de groep is er grotendeels ook al.

Vanavond is onze laatste avond dus eten we gezamenlijk om 19.00. een van de dames heeft een mooi gedicht gemaakt voor Alette en Dirk.  Ook krijgen Alette en Dirk een envelope met geld als dank voor alle goede zorgen en het prima rijden van Dirk.