Dag 21, naar Victoria Falls

24 september 2022 - Delfgauw, Nederland

Om 5.50 klaar staan, we worden opgehaald door de wagens waarmee we de gamedrive doen. We hebben mazzel, we zitten met 6 personen in een wagen voor 9. We hebben de ruimte. Eerst rijden we over de weg naar het park dat op de grens met Zimbabwe ligt, we hebben dus ook ons paspoort bij ons. De driver gaat op zoek naar leeuwen, sporen genoeg maar het duurt even voor we ze zien. Ondertussen wel al olifanten en giraffes gezien. Maar dan zien we een groep, een jonge man en 3 jonge leeuwinnen. Ze lopen rustig rond en laten zich goed bekijken. Dan gaan we door en zien even later 2 oudere leeuwen liggen slapen. We staan er met meerdere wagens omheen en ze slapen gewoon door. Er gaat alleen een oog open als er een wagen veel herrie maakt.

Dan weer verder, we zien nog de nodige mooie vogels, wat buffels en gemzen. We hadden onze hoop gevestigd om hier luipaarden te zien maar helaas we krijgen ze niet te zien. Jammer maar ja het blijft wild dus is niet te dwingen.

Dan weer terug naar ons resort waar we de koffers verder inpakken en dan de bus in. We rijden naar de grens met Zimbabwe waar we het hele grens riedeltje weer krijgen. Het verloopt voorspoedig en naar een uurtje rijden we het laatste stukje naar Victoria Falls. Daar rijdt Dirk eerst naar de supermarkt voor de boodschappen voor de lunch en extra drinken voor de komende dagen, dan een rondje naar de watervallen en de grootste en dikste Baobab boom.

De watervallen liggen op loopafstand van ons hotel maar de baobab boom ligt een aardig stuk verder. Hier met zijn allen op de groepsfoto die door een andere bezoeker gemaakt wordt zodat we er allemaal op staan.

Dan naar het hotel wat er erg mooi uitziet. Het is onze laatste plek van de vakantie en we blijven hier 2 nachten.

‘s middags ligt een groot deel van de groep in en om het zwembad. Lekker chillen na een paar drukke dagen.

Dan onder de douche voordat we gaan eten, vandaag weer eens met zn 2en. Lekker rustig.