dag 22, naar Calvinia

4 november 2017 - Calvinia, Zuid-Afrika

vanmorgen om 8.30 de bus in, klaar voor vertrek, via een mooie maar ruige route rijden we naar Calvinia. Het is dor, kaal, heuvelachtig met rotsen, maar erg mooi. We zijn nog een stuk om gereden want er was een afslag gemist. We zijn gestopt voor koffie en de wc, we zouden naar een botanische tuin met bloeiende planten maar het is hier zo weinig water gevallen de afgelopen winter dat alle planten weg zijn dus geen tuin te zien. Wel zijn we nog naar kokerbomen geweest, deze groeien in erg droge grond en zijn grappig om te zien, als je er een tak afzaagt, dit is verboden maar er lag een afgebroken tak, dan is de binnenkant helemaal zacht en de bast is hard, de bosjesmannen gebruiken deze bast als pijlkoker of peniskoker of beide, dat kan ook. Daarna gaan we door naar Calvinia waar ons hotel is, een dorp dat op zaterdagmiddag al op tijd dicht gaat. Gelukkig kunnen we nog even naar de supermarkt om wat te eten te halen. We blijven de rest van de dag in het hotel, een rustige eind van de middag met een wijntje en biertje, iedereen geniet van een middag niets en gesprekken met elkaar en contact via de wifi met het thuisfront. We eten ook in het hotel met de hele groep

1. Adri:
    5 november 2017
    Heb je nog een peniskoker voor Dirk en je schoonzonen gekocht?!
  2. Hilde:
    6 november 2017
    Dat zijn inderdaad souvenirs waar je nog is iets aan hebt!
    Veel plezier nog! Xx