Dag 7, naar Sossusvlei

10 september 2022 - Sossusvlei, Namibië

Dag 7.

Om 8.00 vertrekken we voor een lange dag in de bus, wat een immens groot land is dit. Bergen, heuvels en rotsen volgen elkaar op, veel lage begroeiing want het is hier droog en warm. Onderweg zien we een groep struisvogels oversteken en een tijd later een groepje bavianen. In de bus wordt gekletst, gelezen, gepuzzeld en tussendoor de nodige foto’s gemaakt. Ik zit aan mijn haakwerk tot het echt te heet wordt. We stoppen zo nu en dan voor even benen strekken, foto maken of een plas.

In Hellingerhaus hebben we de lunch, sommige een maaltijd wij een appelcake met een bakkie. We doen niet veel dus rustig aan met eten. Het is wel een mooi plekje. Lekker buiten en veel mooie planten in de tuin. Ernaast is een museum met 3 verroeste auto’s, een oude wasmachine, benzinepomp en oude zooi.  Nog even een grote fles water gehaald, 5 liter is standaard en daaruit vullen we de kleine flesjes. Na de lunch rijden we nog ongeveer 2,5 uur verder tot aan Hammerstein lodge. Bij binnenrijden lijkt het een oude zooi maar binnen is het erg mooi. Veel mooie beelden en de kamers zijn super. Heerlijke douche en veel stopcontacten die zonder verloopstekker bruikbaar zijn. Even een rondje gelopen en toen ging Els even zwemmen, dat is heeel even geworden, wat een koud water, het leek wel gletsjer water. Een lekkere douche genomen en daarna op het terras wat gedronnken tot het tijd was om te gaan eten. Rijst met kip in heerlijke saus, salade kon je opscheppen zoveel je wou. Daarna toetje, malvapudding met vanille saus en ijs. We hebben gesmuld.

Toen naar de kamer. Spullen klaar leggen voor morgen. Om 6.15 vertrekt de bus dus vroeg slapen

1. Hilde:
    17 september 2022
    Klinkt als hard werken daar;)