dag 8 Sossusvlei

11 september 2022 - Sossusvlei, Namibië

Dag 8

Om 5.00 wakker en niet meer in slaap, de wekker staat op 5.30 dus ook niet de moeite meer. Dus op het gemak douchen en aankleden. Om 5.45 is er koffie en een ontbijt pakket voor in de bus. Om 6.15 is iedereen er netjes en rijden we weg, op weg naar de Sossuvlei.  Het is nog donker en langzaamaan komt de zon op boven de rij bergen. Na 1 uur rijden zijn we bij de ingang. Eerst gaan we naar een rij hoge duinen die prachtig rood van kleur zijn. We rijden nog een uur naar de parkeerplaats waarvandaan we met shuttle bussen verder gebracht worden. Onderweg al struisvogels en spitsbokken gezien. Soms lukt het om ze op de foto te krijgen. Dan mogen we gaan wandelen naar  Big Daddy de hoogste, ongeveer 300 meter hoog. Sommige duinen mag je beklimmer, de meeste echter niet om dit park te beschermen. Naast Big Daddy is Death Valley, een duinpan met dode bomen en een witte ondergrond. Prachtig met de mooie rode/oranje duinen. Dirk heeft Big Daddy beklommen en ik ben  Death Valley ingegaan. Het is zwaar lopen want het is erg fijn zand.

Om 10.30 komen we elkaar weer tegen bij de shuttlebus om terug te gaan naar onze bus. Daar nog een rondje gelopen want nog niet iedereen is er. Om 11.00 rijden we naar de uitgang van dit National Park, daar is een eettentje waar we lunchen.

Na de lunch rijden we naar Sesriem, een kloof van zes riemen diep. 30 meter ongeveer, daar rond gelopen en natuurlijk foto’s gemaakt.

Toen iedereen er weer was weer de bus in en naar ons lodge, waar we afgelopen nacht ook waren.

Met een groep nog wat gedronken op het terras, daarna douchen en een powernap gedaan.  Om 19.00 gaan we eten, een warm buffet waar  iedereen zo’n beetje hetzelfde eet, het is erg lekker.

Iedereen is moe dus gaan we vroeg terug naar de kamers en is er rust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl