La Rochelle - Soulac

18 mei 2022 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

18 mei vandaag willen we beginnen met een bezoek aan La Rochelle, een half uur door de stad gereden maar geen parkeerplaats te vinden waar onze camper kan staan. Dus maar door richting Royan, dit is volgens het boekje een aardig plaatsje en dat klopt. Een mooie boulevard met wat oude huizen, verder is het redelijk nieuw. We hebben lekker geluncht en daarna de ferry naar Point de Grave, we varen de Gironde over, scheelt een heel eind omrijden en het is weer eens wat anders. Het is mooi weer dus we hebben heerlijk op het dek gezeten, jammer dat het maar een half uur varen is. Na aankomst nog ongeveer 10 km gereden en in Soulac sur mer een camping gepakt. Het is heet en benauwd. We puffen uit in de schaduw. Na de koffie de vouwfietsen gepakt en naar het strand gefietst. Wat een golven hebben ze daar, een paar jongelui waren aan het surfen in de verte. Jammer genoeg hing er bewolking aan de horizon maar toch even heerlijk genoten van het uitzicht.

Vandaag 6000 stappen en 99 km gereden.