dag 20, naar Chobe

23 september 2022 - Delfgauw, Nederland

Na een onrustige nacht en vroeg wakker eerst kijken wat er buiten gebeurd. Er is nog maar een kleine groep olifanten over en na douchen, aankleden en inpakker lopen we naar het restaurant voor het ontbijt. De meeste van de groep zijn er al. Maar 2 stellen moeten erg opletten om bij ons te komen want er loopt al weer olifanten op het terrein, sommige moeten een andere hut of tent invluchten en wachten tot de kust vrij is. Uiteindelijk is iedereen veilig aangekomen en kunnen we na het ontbijt vertrekken.

Na een korte rit zijn we rond 12.00 in ons resort waar we al snel naar onze kamer kunnen, even rustig aan en om 14.30 verzamelen om naar de boot te gaan. We varen door een National Park Chobe op de grens van Botswana en Namibië.  Het is erg warm maar kunnen gelukkig in de schaduw zitten. We zien het nodige wild zoals krokodillen, olifanten en nijlpaarden. Ook is er in dit waterrijke gebied een overvloed aan vogels. Verder genieten we van het uitzicht en lopen rond over de redelijk platte boot. Je kan een verdieping omhoog maar daar is geen schaduw dus gauw weer naar beneden. Rond 17.00 gaan we weer met de truck terug naar ons resort waar we om 19.00 met zijn allen eten. We hebben allemaal voor de boottocht doorgegeven wat we willen eten. Het loopt als een speer en er verschijnen in rap tempo veel pizza’s. Een aantal van ons is het vele vlees een beetje zat. Dan is pizza een lekker alternatief. Ze smaken dan ook erg goed. Wel een beetje op tijd naar bed want morgen nog maar een keer op game drive.