Yper naar Bourlogne sur Mer

8 mei 2022 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

8 mei. Na een onrustige nacht, bed is wat hard en vreemd. Om 8.30 wakker, warm water aan en nog even terug in bed, het is nog fris. Als het water warm is tijd voor een douche. Aankleden en ontbijt met knackebrod, krentebrood en natuurlijk koffie. Om 10.00 rijden we richting Frankrijk. We willen binnendoor naar Duinkerken en dan langs de kust naar het zuiden. Dus dwars door het binnenland met wat omwegen. Maar het weer is goed en het uitzicht ook dus het mag de pret niet drukken.

Duinkerken in was geen doen, het is 8 mei dat is bevrijdingsdag in Frankrijk dus bijna alles is druk en bezet of afgesloten. Dus op het gemak verder langs de kust, ook hier een hele stad op slot vanwege de festiviteiten. Toch maar een stuk over de grote weg naar Calais. Daar omheen om langs een prachtige kustweg verder te rijden. Nadeel van een camper hier, je komt geen parkeerplaats op. Overal hoogte balk waar wij te hoog voor zijn, alternatieve parkeerplaatsen worden vrijwel niet aangegeven en het is overal druk, zondag, feestdag en mooi weer. Hopelijk morgen meer geluk.

Onderweg gestopt bij een grote bunker met kanon, een hele grote, daar was het niet druk en konden we goed parkeren en naar binnen. Zeer indrukwekkend zo groot!!!

We zijn doorgereden tot Wimereux, dit ligt net boven Borlogne sur mer. Een gemeente camping met gras. Daar heerlijk in het zonnetje gezeten met een drankje.

Na het eten nog even naar de zee gelopen, voor de zonsondergang waren we erg vroeg dus terug naar de camper voor een bakkie koffie. 138 km gereden en 17,316 stappen gezet

1. Wenda ter Horst:
    9 mei 2022