15 mei, dag 4

15 mei 2016 - Lone Butte, Canada

We zouden uitslapen maar om 7.30 waren we allebei wakker, nog lekker even blijven liggen. Na het ontbijt opgeruimd en om 9.30  reden we de camping van Whistler af.

We rijden vandaag de prachtige route via Lillooet naar de aansluiting op de Hw.97 vlak boven Cache

Creek. Wat een uitzichten hebben we weer , het weer is prachtig en  we rijden de route nu tegengesteld als vorig jaar.
Bij Joffre lake en Seton lake gestopt voor wat foto’s, kunnen we de hoeveelheid sneeuw vergelijken  met vorig jaar. Bij Seton lake een hert/elk gezien in het wild.

Bij Hat Creek ranch op het gemak geluncht en daar Hw 97 op naar het noorden. Het plan is om richting Barkerville te gaan, we zien onderweg echter borden dat dit stadje op 19 mei pas open gaat. Dat is wel een tegenvaller, Barkerville is de reden waarom we via Prince George om rijden naar Jasper  We besluiten bij Lone But in de buurt een camping te zoeken, dan kunnen we daar beslissen wat we doen. Jammer genoeg kunnen we via een binnendoor route de weg niet vinden dus maar weer een stuk terug.

Onderweg bij het tanken gevraagd hoe het zit. Er wordt gemeld dat het de moeite niet is om daarom via Prince George te rijden, de route is niet zo mooi, saai wordt er gemeld.

Op de camping besluiten we de route via Clearwater te rijden, dit hebben we vorig jaar ook gedaan en we weten dat dit een mooie route is.

We staan op een prachtig plekje aan het Horseshoe lake aan het water. De zonsondergang is prachtig maar we vluchten al gauw naar binnen want we worden gek van de muggen.

Zoals iedere avond hebben we moeite om onze ogen open te houden ’s avonds dus liggen we weer vroeg in bed. We redden net 21.30 vandaar dat we ’s morgens al zo vroeg wakker zijn.