Dag 2, 13 september

14 september 2015 - Vancouver, Canada

Vanmorgen afgesproken om 10.00 ontbijten, lekker eitjes met bacon én gebakken aardappels. De bus tickets voor de "hop on hop off" al geregeld dus na t ontbijt direct op pad. Waar we wilden konden we een stop doen, 1e stop voor ons was China town, daar de Chinese tuin in en even in de wijk rondgelopen. Veel Chinese winkels. Verder lijkt t gewoon op de rest. Volgende stop was bij de stroom clock die op de hele uren een heel stoomriedeltje geeft. We waren er vlak voor 12 uurtje dus mooi op tijd.
Vlak bij was ook de Vancouver lookout. Een uitkijkpost in een 130 meter hoog gebouw waar je rondom Vancouver kan zien.
Eenmaal weer beneden eerst wat gedronken voor we de bus weer in gaan. Via een route dwars door de stad op naar Stanley park, daar wilde Guus naar het Aquarium en daarna terug naar het hotel, Adri Dirk en Els gingen naar de Totempalen en verder met onze route. We hebben heerlijk gewandeld door het park, het was behoorlijk druk bij de totempalen. Wel mooi om te zien. Weer verder met de bus naar Burrard Bridge. Daar wat foto's gemaakt, We waren ondertussen aardig verkleumd en moet dus de bus genomen terug naar het hotel. Vlakbij waar we de bus uitkwamen was een koffietentje waar we wat gegeten en gedronken hebben, toen zagen we Guus voorbij lopen, hij had zich prima vermaakt in het mooie aquarium. Met zn allen terug naar het hotel gegaan. Daar een uurtje rust voor we gaan eten.
Vancouver is een stad met alle stijlen gebouwen door elkaar, leuk voor een dag maar dan is t wel mooi geweest.
Ook vanavond vroeg in bed, klok is nog niet omgezet in t hoofd en morgen om 7.30 klaar staan , welterusten

1. Auke:
    14 september 2015
    Wat heerlijk, klinkt goed allemaal! Hoop dat die jetlag snel over is!! Vandaag gaat de echte reis beginnen, spannend hoor!! Veel plezier en doe voorzichtig met alle beren op de weg ;)