Christchurch

15 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

vandaag heerlijk  uitgeslapen tot 9.00 en op het gemak opgestaan, daar waren we na alle drukke dagen wel aan toe. Lekker ontbijtje en in het zonnetje gezeten. Verslagen bij gewerkt en verzonden. Om 12.00 naar de supermarkt voor wat boodschappen zodat we tot zaterdag kunnen ontbijten en eventueel ’s avonds een boterham kunnen eten. Alles terug naar het motel gebracht en toen een rondje gedaan in Hagley park, dat ligt vlak bij het motel. In het park zijn ze het lantaarn festival aan het voorbereiden, het podium en toiletten staan al en ze zijn de versiering aan het ophangen en neerzetten. Ziet er mooi uit, we horen dat er ook vuurwerk komt maar het festival is zaterdag avond en dan zitten we al in het vliegtuig op weg naar huis.

Via de winkelstraat lopen we weer terug zodat we om 15.30 terug in het motel zijn want om 16.00 vertrekt een groot deel van de groep. Er wordt heel wat afgezoend en geknuffeld. We zwaaien de groep uit en wat is het stil daarna. We blijven met 3 stellen over waarvan 1 stel op donderdag vroeg vertrek. We zeggen hun ook gelijk gedag zodat iedereen zn gang kan gaan. We kijken het nieuws van 18.00 om te kijken hoe het met de bosbrand is. Dat gaat niet goed, er worden wijken ontruimd en de noodtoestand is uitgeroepen. Er zijn 10 helikopters en 2 vliegtuigen aan het blussen. Gisteren is er een helikopter piloot neergestort tijdens het blussen. Best vervelend en triest allemaal.

Met het andere stel gaan we uit eten, we kijken samen terug op een mooie reis met een gezellige groep. Het stel waarmee we eten gaan vrijdagmiddag weg en wij zaterdag.