naar Christchurch

13 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

om 6.30 de bus in, we slapen allemaal nog een beetje en zijn dus erg stil. We hebben een rit van ongeveer 760 km voor de boeg.  Vele vallen weer in slaap want er is buiten weinig te zien omdat het nog donker is. Na 2 uur rijden een koffie en plas stop. Daarna is iedereen weer vol aandacht wat er buiten te zien is. We rijden weer door de bergen op weg naar  Christchurch, onze laatste plaats die we aandoen. In het begin hangt er veel bewolking maar het trekt steeds verder open. Een lange zit maar Jacky weet mooie uitzichten en daar stoppen we regelmatig. Een mooie plek om te lunchen en hup daar gaan we weer. Als we Christchurch naderen zien we van ver al een grote rookwolk hangen, zijn ze de velden aan het schoonbranden?? Nee er woedt een bosbrand, we zien helikopters met waterzakken eronder af en aan vliegen. Het is triest maar wel een mooi gezicht. Om 18.30 zijn we bij ons motel, we nemen afscheid van John, onze chauffeur op het Zuidereiland. Een gezellige man. Jacky houdt met de kamer indeling rekening met wie er langer blijven en we krijgen een heerlijke beneden kamer. Om 19.00 gaan we met een aantal eten, er zitten restaurants genoeg in de buurt.