Christchurch

14 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

2  vandaag staat een boottocht vanuit Akaroa op de planning, we worden opgehaald door de organisatie en we gaan met 9 reisgenoten. Een paar gaan een Lord of the Ring tour doen. Maar wij gaan een dolfijnen tocht doen. Het is weer prachtig weer. Een mooie tocht is het naar Akaroa, eerst over vlak gebied nabij de zee. Dan rijden we door heuvels en later bergen, dit zijn de lava uitlopers van de vroegere vulkaan Akaroa. De vulkaan is 600 jaar geleden doorgebroken richting zee en nu is het een prachtige baai waarin ondertussen een aantal dorpen zijn gevestigd. We hebben een prachtig uitzicht op de baai als we de rand van de krater overgaan. Tijd voor een foto stop. Dan door naar Akaroa waar we tijd voor een lunch hebben voor we de boot opgaan. Om 13.30 varen we de baai in richting zee. De kapitein vaart langs de kust en laat ons vele mooie plekjes zien. Vlak bij zee zien we zeehonden en komen er Hector dolfijnen bij de boot zwemmen, dit is een klein soort dolfijn en super snel. Erg lastig om die goed op de foto te krijgen. Wat is dit gaaf om te zien. Op de terugweg zien we nog een pinguïn langs de kust op een rots. We leggen aan en gaan de bus weer in, terug naar Christchurch. De chauffeur stopt nog bij een strandje met mooie stenen. Dan weer verder, de bosbrand is nog niet over, er is zelfs een nieuwe brand bijgekomen, we zien de vlammen en grote rookwolken. We horen dat er al een huis is afgebrand. Gelukkig is de brand niet vlak bij de stad maar op de berg boven de stad. Om 18.30 zijn we bij ons motel en hebben we lekker de tijd om te douchen, kletsen of te rusten. We hebben om 20.00 afgesproken om met de hele groep de laatste avond door te brengen. We gaan Thais eten om de hoek van het hotel. We hebben met zn allen een envelope gevuld voor Jacky, onze reisleider. Hij heeft ons zijn liefde voor dit land overgebracht en ons vele mooie plekjes laten zien. We hebben een heel gezellige avond.

1. Erwin:
    Beste Dirk en Els,
    Wat leuk om al die reisverhalen te lezen en wat jullie allemaal hebben gezien. Vooral erg jaloers omdat we hier in het koude kikkerlandje gewoon aan het werk zijn!! Nog even lekker genieten voordat jullie weer terug moeten naar het koude kikkerlandje.
    Doe Dirk vooral de groeten van mij en ook van de rest van zijn collega's....
    Erwin
  2. Gerard:
    Beste Els en Dirk,
    Ik heb via Erwin jullie verslag gelezen en zie dat jullie het verschrikkelijk naar jullie zin hebben gehad.
    Maar Dirk is dit een reis van de AA geweest, want volgens mij heb jij haast alleen maar koffie binnen gekregen.
    Geniet nog van de laatste dagen.

gr.
    Gerard
  3. Dirk en Els Otting van Velsen:
    Hoi Gerard en Erwin,
    er wordt hier iedere avond genoten van een wijntje en een biertje dus gedronken word er genoeg. alles is hier wel erg duur dus een avond echt doorzakken zit er niet in. ook zijn we 's avonds dermate moe dat we vroeg in bed liggen.
    tot ziens en groeten terug van Els en Dirk
  4. Adri.:
    15 februari 2017
    Hoi Els en Dirk, heb nu pas de foto's ontdekt. Prachtig land en wat hebben juliie veel gezien!!! Ik kan me voorstellen dat jullie uitgeteld zijn. Nog een paar fijne dagen en kijk uit voor de bosbrand, we willen jullie graag ZONverbrand terug en niet anders. Kusjes en knuffels!!! Met Ma gaat alles goed.