dag 5, naar Orange River

8 september 2022

Dag 5, naar Namibië

Vanmorgen, na een goede nacht slapen, vroeg op om om 8.00 te vertrekken met de groep. Er staat ons een lange rit te wachten, het is nu nog koud buiten, als we eenmaal rijden met een lekker zonnetje is het in de bus al gauw lekker van temperatuur. We rijden door een groen redelijk afwisselend landschap. Na een korte plas stop en langere lunch stop komen we aan bij de grens van Zuid Afrika en Namibië. We zijn door Alette al gewaarschuwd wat vooral niet te doen. Geen grappen en grollen maar serieus en beleefd zijn.  Eerst de grens van Zuid Afrika over, een stempel halen en je paspoort afgeven aan Dirk de chauffeur. Als iedereen dat gedaan heeft gaat Dirk met onze paspoorten naar de politie voor zijn briefje. Als hij dat heeft dan mogen we door naar de grens van Namibië. Gelukkig lukt dit alles redelijk snel. Bij de grens van Namibië moeten we eerst binnen bij de corona check, dit is een wassen neus, je laat je paspoort zien, ze noteert wat en je kan gaan, door naar de grens administratie. Daar weer een stempel halen en terug naar de bus, Dirk de chauffeur moet nog wat meer stempels en dan mogen we door naar de scan. Deze doet het niet en er komt iemand wat vragen stellen over wat we bij ons hebben. Niemand rookt, we hebben geen drank bij ons en ook geen vlees. Dus mogen we de grens over, ppppfffff!!!! Wat een gedoe. Nu nog 40 minuten rijden naar onze lodges. Het is ondertussen 16.30 en blij dat we er zijn. Toch nog snel gegaan deze dag. Bij binnenkomst wordt ons gevraagd  om gelijk onze eten te bestellen voor vanavond anders kan de keuken het niet aan.  Dan naar de kamer, koffers binnen en spullen op zijn plek, dan even lekker douchen , we zitten hier aan de Oranje rivier en er zijn behoorlijk wat muggen. Maar geen stekers gelukkig, nog even  een rondje foto’s maken. Er is een prachtige zonsondergang dus iedereen loopt foto’s te maken. Om 19.00 eten met zijn allen, erg gezellig. Daarna nog even verslag maken en foto’s uitzoeken. De wifi op de kamers is ruk maar bij de receptie prima dus morgen ochtend even up loaden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adri.:
    11 september 2022
    Klinkt als een geweldige reis! Lekker genieten!