Dag 11, naar Khorixas

14 september 2022 - Khorixas, Namibië

We mogen wat langer slapen, vertrek om 9.00 maar toch om 6.15 wakker en niet meer in slaap komen. Alvast begonnen met het verslag van eergisteren want ik liep wat achter, de wifi is hier goed dus gelijk op het reisblog gezet. Dan douchen en ontbijten. Wel gelijk de koffers mee want iedere keer naar 3 hoog zie ik niet zitten. We hebben hier weer een super ontbijt. Dan vertrekken we, we rijden langs de kust naar het noorden, het is erg kaal en droog hier, we stoppen nog even voor de lunch inkopen en rijden dan verder. Er stranden hier ook nog al wat schepen. Het heet hier daarom  skeleton coast. Er ligt een schip langs de kust die al voor afbraak verkocht was. Het is los geslagen en gestrand. Nu huisvest het een groep aalscholvers, een fotostop waard. Dan weer door, naar Cape Cross, hier is de 1e Portugese Europeaan aan land gegaan, is vervolgens weer vertrokken na wel eerst een kruis neer te zetten. Daarna hebben de duitsers het overgenomen en zij hebben er een kruis bijgezet. Verder is er hier een grote kolonie pelsrobben waar je tussendoor kan over een plankier zodat je niet over ze heen hoeft. Het stinkt hier behoorlijk.. dan weer de bus in verder naar Khorixas, eerst rijden we langs de hoogste berg van Namibië, de brandberg. Deze naam dank hij door de rode gloed die hij bij zons op- en ondergang krijgt. Dan rijden we Khorixas binnen. Het is een gehucht met een leuk hotel. Allemaal huisjes in een park. Hier blijven we 1 nacht. Morgen weer een korte rit met veel leuke dingen er omheen.