Ketchikan

5 juni 2019 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

Vanmorgen om 6.30 lagen we aan in Ketchikan. We waren al wakker en in het vroege ochtend licht de eerste foto's wezen maken. Daarna gauw douchen en eten zodat we aan wal konden.

Eenmaal aan wal bleek de wandeltocht naar Saxman totempalen dorp toch verder dan gedacht dus een tour geboekt. We konden om 8.30 mee. We zijn tijdens de tocht ook op zoek naar beren en walvissen, die hebben we niet gezien. Onze chauffeur/gids vertelde onderweg veel bijzonderheden op een grappige manier. Overal werd een grap over gemaakt. Bij Saxman staan een aantal oude totempalen en een longhouse. Daar hebben we een tijdje rondgelopen. Daarna weer met het busje terug naar Ketchikan. Om 11.30 waren we terug in het dorp, daar zijn we bij Creek street afgezet. Dit straatje staat op palen langs een rivier die hier in zee uitkomt. Het zijn allemaal oude huizen in allemaal verschillende kleuren. Ook zitten er allemaal eettentjes en winkeltjes.

We zijn verder door het dorp gelopen en onderweg een pannekoek gegeten, een erg lekkere moet ik zeggen, met appel en butterscotch. Ketchikan is niet erg groot dus ben je redelijk snel door het dorp

Al winkelend zijn we terug naar de boot gegaan, die vertrekt om 16.00.

vannacht is de klok een uur terug gegaan en omdat ik hier nog niet op de wifi zit loopt mijn klok niet goed. Dus dan maar wat vroeger aan boord.

Aan boord met de laptop een tafel opgezocht waar we goed uitzicht hebben, wat te drinken halen en de foto's kunnen overzetten. Ook dit verslag weer bijgewerkt. 's Avonds genoten van het uitzicht en de zonsondergang. Wat een pracht.