Juneau

6 juni 2019 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Als we 'smorgens opstaan en gaan ontbijten varen we al in de buurt van Juneau, de aanlegplaats voor vandaag. We hebben weer prachtig weer en prachtig uitzicht. Om 11.00 gaan we van boord, met een shuttle bus naar de stad want we liggen een stukje buiten de stad. We worden bij de tramway, gondel, afgezet. Dus eerst naar boven waar we een schitterend uitzicht hebben over de stad en de omgeving. We lopen 2 uur boven rond en maken veel foto's. Dan weer naar beneden. Het is 13.00 en we hebben nog de hele middag dus nemen we een shuttlebus naar de Mehndenhal Gletsjer. We hebben een maffe chauffeur die de boel aardig aan het lachen houdt. Bij de Gletsjer worden we afgezet en we denken we gaan eerst wat eten. Niet dus, geen eten te vinden daar. Toen maar aan de wandel richting de gletsjer en een waterval die er vlakbij ligt. Weer een lekkere wandeling. Nog steeds mooi weer dus we genieten volop. Weer de nodige foto's gemaakt van een mooie grote waterval en de gletsjer natuurlijk. Toen weer terug naar de stad met de shuttlebus.

Daar een restaurant ingedoken waar we een zalige zalmburger hebben gegeten.

We hebben zicht op de haven met een aantal cruiseboten en de watervliegtuigen landen voor ons neus. Nog een rondje door het centrum gelopen en gewinkeld. Toen waren we het zat en zijn we terug naar onze boot gegaan. Lekker met de voetjes omhoog want die hebben weer veel voetstappen gezet vandaag. Na het eten zijn we weer in de Spinaker lounge gaan zitten, daar heb je prachtig uitzicht over het water. Deze lounge zit op dek 13 in de boeg dat is een lekker plekje. Genoten van weer een prachtige zonsondergang. Het kan niet op.

1. Adri.:
    11 juni 2019
    Je foto's zijn prachtig Els!!! Wat een geweldige natuur en schitterende reis!!!!