Skagway

7 juni 2019 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd uit bed want we gaan om 9.00 een treinreis maken de White Pass op. Het zonnetje schijnt alweer, we hebben echt mazzel deze dagen want normaal regent het hier aardig wat.

De trein staat vlak voor onze boot klaar en we kunnen zo instappen.

We gaan in oude opgeknapte rijtuigen met 3 locomotieven ervoor de berg op naar 880 meter hoog. We rijden over bruggen en door tunnels door een schitterend landschap. Besneeuwde toppen en watervallen om ons heen. We hebben genoten, wat een prachtige tocht.

Om 12.00 zijn we terug in Skagway waar we wat willen gaan eten, dit gedaan in The Red Onion, een vroeger bordeel. De serveersters lopen in kleding die bij de geschiedenis hoort en het is een leuke tent en behoorlijk druk. Het duurde daardoor even maar we hebben lekker nachos gegeten. Daarna Skagway bekeken, het is niet groot maar de huizen zijn nog in authentieke staat. Ook kom je wat mensen in klederdracht tegen. Het is een erg leuk stadje met leuke winkeltjes. De trein rijdt dwars door de stad en beheerst gedeeltelijk het straatbeeld. Als we ons rondje gedaan hebben zijn we weer op tijd terug op de boot, ik heb nog last van mijn voeten van gisteren dus we gaan weer met de voetjes omhoog.

Heerlijk wezen eten en daarna weer naar de Spinaker lounge, daar was het best een herrie van een of ander spelprogramma. Toch blijven zitten tot de zon achter een berg verdween op weer een prachtige manier. Zo nu en dan naar buiten om foto's te maken. De ruiten zijn een beetje vies en dat werkt slecht op foto's, het waait behoorlijk hard dus gauw foto maken en weer naar binnen.

We hebben daarna het achterdek opgezocht, daar waaide het minder en was het uitzicht ook fantastisch.