naar Paihia, Bay of Islands

27 januari 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen waren we vroeg wakker, ws toch last van een jetlag. We moeten om 8.00 klaar staan voor de bus. Om 7.00 zaten we aan het ontbijt en iedereen was er keurig op tijd.

We rijden Auckland uit naar het noorden, de Bay of Islands staat als eindpunt voor vandaag. Eerst nog een koffiestop en een stop in Parry Kauri Park, een boom van zo'n 60 m hoog en een behoorlijke omvang. Daarna konden via vlonders een wandeling door het bos met best bijzondere planten maken. Bij de lunchstop zat iedereen zn meegebrachte lunch te eten. Er wat echter ook een aangelegde tuin met wat bijzondere planten. Daar op het gemak doorheen gewandeld, daarna de bus weer in.

In Kawakawa zijn we gestopt voor het bijzondere toilet van Hunterwasser, dit was een Oostenrijkse architect die een bijzonder Gaudi achtig toilet ontwierp. Dit zette het redelijk onbekende plaatsje Kawakawa op de kaart en het wordt nu bezocht door menig toerist. Ook rijdt er door de plaats een stoomtrein die echt dwars door het plaatsje gaat. Toevallig kwam er net een aan toen wij er waren, een bizar gezicht, auto’s die uitweken voor de trein.

Toen weer door naar Paihia, het plaatsje waar we de komende 2 nachten verblijven. Eerst nog een stop bij een waterval. Niet heel spectaculair maar wel mooi.

We slapen in een leuk motel met ruime kamers en een keuken. De kamers liggen aan een soort binnenplaatsje en iedereen heeft een bankje voor de kamer zodat iedereen lekker buiten kan zitten. Els is nog even wezen zwemmen, nou ja een mini zwembad dus van baantjes trekken is geen sprake maar ik koel wel even lekker af.

Om 18.00 vertrekken we met een aantal groepsleden het dorp in om te gaan eten. Gezellig met zn 7 en gegeten. Morgenochtend zijn we vrij dus kunnen we weer een beetje bijslapen.

1. Wenda ter Horst:
    27 januari 2017
    Leuk hoor. In 2004 ben ik daar ook geweest. Hundertwasser en Bay of Islands. Veel plezier nog. Ik ga vandaag naar Italië. In de Dolomieten is helaas weinig echte sneeuw gevallen. Ben benieuwd. Groeten Wenda