Auckland

26 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

26 -1 Heerlijk geslapen, paar keer wakker maar om 7.00 klaar wakker, Dirk ligt nog heerlijk te slapen terwijl ik mijn verhaal opstart. Vast foto’s overgezet en mapjes met dagen gemaakt.

Om 8.30 er toch maar eens uit, genoeg geslapen, tijd voor het ontbijt. Dit doen we bij de buren van ons hotel. Jacky had dit aangeraden want het ontbijt in het hotel is niet veel.

Even kijken welke koffie we gaan drinken, een coffee short blijkt wel erg sterk, gelukkig hadden we er een potje water bij. Dirk een omelet met ham en ik scrambelt eggs met bacon. Heerlijk!

Om 9.30 gaan we dan echt op pad, het is prachtig weer, de zon schijnt met wat wolken. Eerst naar de Skytower, deze ligt een klein stukje lopen van ons hotel, we zitten echt in het centrum. Onderweg komen we eerst nog St. Patrick Cathedral tegen, een mooie kerk met niet zoveel pracht en praal.

Daarna door naar de Skytower, bij binnenkomst worden we op de foto gezet, nou vooruit dan maar. Daarna de lift in, eerst naar de 51e verdieping, 186 m hoog. Daar een rondje gelopen en daarna door naar de 60e verdieping, 220 m hoog. Wat een prachtig uitzicht hebben we daar. Er lopen een stel Aziaten de Skywalk, mij niet gezien. Ook zijn er base jumpers die van de toren springen, brrrrrr nog enger!!!! Met de lift is het al een belevenis, die gaat nl best snel naar beneden, ik voel mn oren. Bij de uitgang is de genomen foto bewerkt met een paar verschillende achtergronden en we kunnen ze digitaal downloaden. Vooruit we kopen m.

We gaan naar buiten en lopen Victoria street uit richting Albert Park, dit zag er vanuit de toren mooi uit. De straat loopt redelijk stijl omhoog maar het park is erg mooi, vlakbij is de Clocktower, deze is onderdeel van de Universiteit van Auckland. We kunnen binnen kijken in de hal. Een echt mooi oud gebouw.

Terug door Albert park waar Dirk de speakers corner beklimt. Hij heeft geen publiek dus ben je gauw uitgeluld!!  Er is een hoek ingericht als memorial voor de kanonniers van Auckland.

We lopen weer via Victoria street terug en verder door naar het andere eind, daar is Victoria park, dat is meer een veld waar gesport wordt. Aan de overkant is Victoria Market een oude vuilverbrandingsoven met gebouwen en schoorsteen. De panden zijn opgeknapt en er zitten nu winkeltjes in. Daarna gaan we richting de haven  met de ferries, we hebben moede voeten en willen een boottocht door de haven maken zodat we ook nog even lekker kunnen zitten.

We maken een boottocht van 1,5 uur door de haven, er wordt een hoop verteld onderweg en er staat een stevig windje. Ongemerkt verkleuren we allebei. Vanaf de brug springt een bunjee jumper. Er zijn hier toch wel aardig wat malloten zo blijkt nu.

Na de boottocht gaan we het Maritiem Museum in, daar staan een hoop oude boten uit de Maori tijd en het verteld de geschiedenis van maritiem New Zealand. Ook veel over de immigratie vanuit het United Kingdom, Zeker de moeite waard.

Nu gaan we naar het hotel, effe lekker uitrusten, foto’s op de laptop zetten en mn verhaal schrijven.   We zijn allebei behoorlijk verkleurd/verbrand, lekker eigenwijs natuurlijk niet gesmeerd en de zon is hier best fel.

Om 19.00 gaan we naar een restaurant om te eten, er zit er een vlak bij die er goed uit ziet, we hebben lekker gegeten, Dirk in bier gestoofde lamspoot en Els fish en chips met lekkere sla erbij. De vis was in een bierbeslag, erg lekker.

Daarna terug naar het hotel, we zoeken op tijd ons bed op want morgen moeten we om 8.00 de bus in.