23 tm 25 januari

25 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

dag 1,2 en 3.

Wat is Emiraten een heerlijke vliegmaatschappij, brede stoelen en fatsoenlijk eten met echt bestek ipv plastic. We zaten samen op 3 stoelen.  Op Dubai wel 50 minuten vertraging maar dat was te doen. Dubai–Auckland-, een hele lange zit, gelukkig allebei wel wat kunnen slapen, verder filmpje kijken, spellletje doen enz. Weer goed en regelmatig eten. Regelmatig liepen de stewardessen rond met bladen met drinken, sapjes en water. Om 11.15 landen we op Auckland waar het bewolkt is maar toch wel lekker van temperatuur. Jacky onze reisleider stond ons al op te wachten en een aantal gezichten hadden we tijdens de reis al voorbij zien komen. Met de bus rijden we naar het Ibis budget hotel. Volgens Jacky matige kamers maar wel midden in het centrum van Auckland. De kamer valt ons reuze mee, we hebben wel slechtere gehad.

Even de tijd om ons op te frissen dus om 15.00 zijn we weer in de hal, daar stelt Jacky zich voor en verteld wat dingen over de reis en over de nodige excursies. Daarna lopen we gezamenlijk een stukje door het centrum, Jacky wijst ons de supermarkt en de ferries. De groep breekt op en ieder gaat zijn ding doen, wij gaan eerst wat drinken en daarna lopen we een rondje langs de haven. Daarna gaan we richting het hotel, in een van de zijstraatjes vinden we een restaurant waar we een heerlijke hamburger eten, nog even naar de supermarkt voor water en frisdrank. Terug in het hotel even mn stukje schrijven en de excursies uitzoeken, wat doen we wel en wat niet. Zo lekker slapen, we zijn moe genoeg dus dat moet lukken.