15-6 naar Valdez

15 juni 2019 - Valdez, Verenigde Staten

Het is maar 156 mijl naar Valdez dus op het gemak op pad. Het is behoorlijk bewolkt vandaag. Eerst langs de liquer shop want het bier is op. Die weten we te vinden dus dat is zo gedaan. Dan door op pad naar Valdez, langs Copper Center maar dat is een gehucht van niks dus stoppen doen we niet. Wel héééél vaak gestopt bij weer prachtige uitzichtpunten langs de route. We rijden door een kloof en dan de Thomson pass over, wat een pracht uitzicht weer. Ondanks de bewolking en de regen genieten we erg, rustig aan en vaak stoppen. Ook zien we veel watervallen langs de weg, alleen bij erg mooie stoppen we anders komen we nergens.

Om 13.30 zijn we in Valdez waar we midden in het dorp een camping hebben. De plek is kaal maar dat geeft niet. We wandelen 50 m naar de haven en gaan lekker lunchen bij “The Fat Mermaik”een leuk restaurant/café. We zitten bomvol van de heerlijke hamburgers die ze er hebben. Daarna gaan we een rondje langs de haven en boeken alvast een ticket voor de boot van morgen. Dan terug naar de camper want het regent behoorlijk ondertussen. Met een boek en een haakwerk op de bank.

Vanavond een lekker ijsje gehaald bij een tentje vlakbij, erg druk daar maar ook erg lekker.