Hubbard Glacier

9 juni 2019 - Hubbard Glacier, Verenigde Staten

de wekker staat op 8.00 want de verwachting is dat we om 9.00 bij de Hubbart Glacier zijn.

We hebben de tv aanstaan op de bootcamera en zien dat we de gletsjer al naderen.

Dus snel naar boven, ontbijten doen we later wel. De Hubbart Gletsjer is de grootste gletsjer die in water eindigt. 6 mijl breed en 300 feet hoog. Een en al pracht, we draaien rondjes vlak voor de gletsjer zodat iedereen de kans krijgt foto's te maken. Het is licht bewolkt en de zon doet zijn best dus het is schitterend. We zien een paar keer dat er brokken loskomen en in zee vallen. Na 2 uur daar keren we om en gaan weer richting zee. We gaan ontbijten, het is ondertussen 11.00. We zitten bij het raam want het uizicht is nog steeds mooi.. besneeuwde bergtoppen aan de kust en brokken ijs om ons heen. Na ons ontbijt hebben we de Spinaker lounge opgezocht waar we een plekje bij het raam kunnen bemachtigen.

Op een gegeven moment worden er walvissen gespot dus ik gauw weer naar boven om foto's te maken. Het zijn er een paar die om beurten boven komen.

Dirk weer opgezocht, de lounge is bijna leeg dus we verhuizen naar een plek helemaal vooraan waar we ruim zicht hebben op alles om ons heen.

de rest van de dag lekker lui geweest en van de zon genoten. Ook moeten de koffers gepakt want die moeten voor 21.00 op de gang staan.

tijdens het diner hebben we nog groepjes dolfijnen voorbij zien komen en eenmaal naar bed nog even naar buiten kijken. Komt er een bultrug voorbij. De dolfijnen en de bultrug gingen te snel dus jammer geen foto's van kunnen maken

1. Wenda ter Horst:
    11 juni 2019
    Prachtig die gletsjers!! Geniet ze!!
  2. Hilde:
    11 juni 2019