Omaha Beach naar Grandville

12 mei 2022 - Granville, Frankrijk

12 mei, na een douche en een ontbijt met vers stokbrood en croissants gaan we weer op pad, onze eerste stop is Pointe du Hoc, een klif met een aantal bunkers die ver over zee heen keken. Druk bezocht door jong en oud.

Uiteindelijk door naar Saint Mere Eglise, het dorp waar een parachutist aan de kerk bleef hangen met zijn parachute. De parachute met pop hangt er nog steeds aan de kerk. De kerk is oud en muf, die hadden we snel bekeken.

Wel nog museum Overlord in geweest, dit museum gaat over de parachute aanval op dit stuk van Normandië. Mooi gedaan met veel authentieke stukken..

Daarna de camper weer opgezocht om wat te eten en door te gaan richting Bretagne.

Uiteindelijk een camping in Grandville gevonden, een dorp aan zee, een stuk boven Le Mont St Michel.

Het weer is nog steeds prima, de wind is soms wat fris maar de zon schijnt goed. Na het eten nog een lekkere wandeling gemaakt, vind ik tenminste. Vandaag 123 km gereden en 18.500 stappen gezet.

1. Harry:
    14 mei 2022
    Leuk om alles weer te lezen en mee te beleven veel plezier nog en vergeet geen Calvados mee te nemen 🤪