Camper ophalen en rijden maar

11 juni 2019 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

vandaag worden we om 9.30 opgepikt door een taxi om naar Cruise America te gaan, daar kunnen we om 10 uur onze camper ophalen. We zijn te vroeg maar dat geeft niks we kunnen met het papierwerk aan de gang. Dan de camper bekijken, jammer genoeg toch weer een C30, dat is een bakbeest. Onze voorkeur is de C25 dat is een veel handiger ingerichte camper. Maar die is erniet meer dus moeten we het met deze gaan doen.

We krijgen onze beddengoed en handdoeken en de keukeninrichting. Er is geen koffie apparaat bij want die worden gestolen. Maar ook geen thermoskan met opzet om koffie te zetten. Dat wordt zelf wat kopen want dat hoort bij ons ontbijt. Een bakkie koffie. We krijgen kortingsbonnen van Fred Meijer, een winkelketen die alles verkoopt.

Daar hebben we een kar vol want er is niets dus eerste levensbehoefte en voorraad inslaan. En een koffiepot met opzet natuurlijk.

Om 12.30 gaan we echt rijden, eerst Anchorage door naar de George Park highway. Deze gaan we voorlopig volgen. Na 1,5 uur stoppen we voor wat te drinken en even rustig om ons heen kijken. Dan rijden we tot Willow en gaan dan de camping op. Dirk eerst een biertje natuurlijk en ik neem een wijntje.

Dan ga ik aan de gang want het bed moet opgemaakt en de koffers uitgepakt. In 1 koffer gaat alles wat we niet nodig hebben zoals het vliegtuig spul en de vuile was van afgelopen week. Deze koffer gaat in de opslagruimte van de camper.

Daarna maakt ik lekker sla met tonijn en brood, weer rustig aan met eten want we hebben afgelopen week wel meer gegeten dan goed voor ons is.

We zitten binnen, niet vanwege het weer maar vanwege de vliegen, daar wordt je hier gek van. De campingeigenaar loopt met een vliegennet over zijn hoed en hoofd. Een komisch gezicht.