Glacier Bay, Alaska

8 juni 2019 - Glacier Bay National Park and Preserve, Verenigde Staten

vanmorgen weer vroeg op want we gaan vandaag Glacier Bay in met de boot. Het is bewolkt en koud. Een graad of 4 volgens het boordbericht. 3 lagen t shirts, mijn vest en mijn jas aangetrokken. In Ketchikan heb ik vingerloze handschoenen gekocht en die komen goed van pas. Dirk heeft een berenmuts gekocht en ook die komt goed van pas.

We staat uren aan dek te genieten van alle pracht om ons heen. Dit is niet in woorden te vatten zó móóói. De foto's laten wel wat van de pracht zien maar dit moet je echt zelf zien. Ondanks dat het bewolkt is blijft het genieten. Er zijn rangers aan boord die het een en ander vertellen over de gletsjers om ons heen. Begin van de middag verlaten we Glacier Bay en varen we naar het noorden. We gaan lunchen en genieten na van al het moois. Daarna doet Dirk een dutje en ik ben bezig met de foto's en ga nog even naar het dek waar ik in de verte beweging zie, heel in de verte zie ik lucht blazen en een staart gaan. Ik weet niet zeker wat het is het lijkt me walvis.

Voor vanavond een tafel in Gagney's, wel pas om 21.30 dus nog wat te snacken gehaald..

lekker gegeten en naar bed. Morgen weer vroeg op voor weer een gletsjer.

1. Wenda ter Horst:
    11 juni 2019