Vancouver en inschepen Norwegian Jewel

3 juni 2019 - Vancouver, Canada

Om 5.00 was ik al wakker maar een goede nacht gehad, nog een poos liggen doezelen want het is wel erg vroeg. Om 7.00 vond ik het wel welletjes en onder de douche. Even op zoek naar een ontbijt en dat hebben ze bij de buren. We hebben tot 12.0 de tijd, dan komt de taxi om ons naar de cruise terminal te brengen. We besluite om naar Granville Island te gaan. Een lekkere wandeling over de brug en dan naar beneden het eiland op. Leuke aparte winkeltjes en een public market met allemaal kramen met eten, van vis en vlees tot taarten en koeken. Het ziet er allemaal even lekker en goed uit. Toch alles weerstaan want we krijgen aan boord genoeg te eten. Om 11.00 waren we terug na alweer 11.000 stappen gedaan. Een bakkie koffie wel verdiend met appelcrumble erbij.

De koffers gehaald en met de taxi naar de cruisterminal. Wat een drukte was het daar. Inchecken en door de douane alsof we met het vliegtuig gaan. Er blijken 3 cruiseboten te liggen vandaar de drukte. Eenmaal aan boord een rondje gelopen om een 1e indruk te krijgen, het is nog redelijk rustig nu dus wat foto's van lege restaurants kunnen maken.

Onze hut is nog niet klaar, daarvan krijgen we een mededeling over de intercom. Wel kunnen we lunchen in een all you can eat setting. Volop keuze dus. Lekkere salade met tonijn gemaakt.

De hut is klaar dus daar naartoe, benieuwd hoe groot hij is. Dat valt reuze mee en het ziet er erg netjes uit. Nu lekker mijn bergschoenen uit en mijn slippers aan. Het is zonnig en warm dus slippers zijn genoeg. Wel staat er een windje dus een vest is wel handig. De koffers komen er nog aan dus daar wachten we nog op. Toen die kwamen 1 koffer uitgepakt met de kleding voor deze week. In de andere koffer zitten de spullen voor met de camper dus die blijft grotendeels ingepakt. Ze kunnen op elkaar onder in de kledingkast. Ruimte genoeg.

Daarna weer naar buiten voor de safety drill, die is verplicht voor het uitvaren.

Dan is het vertrekken, bij het zwembad is het feest, er speelt een bandje en er wordt ge-entertaint. Alsof we op Hi-di-hi camp zijn. Maar achterop het dek is het rustiger, er is voor iedereen wel een plekje te vinden. Daar later meer over.

Tijd voor een lekker drankje, een mojito voor mij en een biertje voor Dirk

Nu gaan we eten, weer in het al you can eat, dat is voor n u het makkelijkst. Hoeven we niet over na te denken. We zijn best moe, het tijdverschil speelt ons nog parten. Om 21.00 liggen we en ik slaap binnen 5 minuten.